A kávé party - Ezen a 4 módon (is) függővé válhatsz

kave2.jpg

(Kép forrása: pixabay.com)

Meleg tavaszi este köszöntött a Tulipán Sétányra. Az étteremben a szokásos, zártkörű bulit tartották. BMR Brúnó láthatatlanná változott és beosont. Kíváncsi volt, kinek hogy telik az estélye.

Vacsora után a gyerekek kimentek játszani, a férfiak külön vonultak, így a hölgyek kedvükre folytathattak egy kis csajos csevejt.

  • Ki kér kávét? – Kérdezte Betti, az étterem tulajdonosa.

Meglepetésére négyen is kértek.

  • Te nem iszol? – Kérdezte Brigitta.
  • Nem kávézom. – Felelte Bettina miközben a négy csésze fekete megérkezett.
  • Nahát, nem is tudtam.
  • A húgocskám sohasem kávézott. – Mondta Piroska. – Én akkor szoktam rá, amikor középiskolás koromban a nagynénémnek dolgoztam. Neki kellett a segítség, nekem pedig jól jött a zsebpénz. A főiskolára gyűjtöttem. Minden takarítás után kaptam tőle ez kávét és valami finom sütit.
  • Szóval ez a csaj az elismeréshez köti a kávét. – Állapította meg Brúnó.

Andrea a nyitott ajtóban állt és dohányzott. Döbbent arckifejezést vágott. – Én a barátnőimmel kezdtem cigizni és kávézni. Kezdetben semmi jót nem találtam benne, de nem akartam kilógni a sorból. – Mondta. Számára elképzelhetetlen volt Piroska esete.

  • Gyakori jelenség. – Morfondírozott a kispanda. – Arra vágyott, hogy egy közösség tagja legyen, ezért megjelent nála az IlledElem.
  • Én a főiskola alatt kezdtem. – Vette át a szót Brigitta. – Sokat éjszakáztam, az utolsó két évben dolgoztam is a tanulás mellett. Nem akartam lerontani a jegyeimet.
  • Itt is meg van az ok. – Gondolta a maci. – Megfelelési kényszer.

Dorottya elgondolkozott, tekintete a semmibe révedt.

  • Én a szüleim mellett szoktam rá. Nem akartam kimaradni a szokásos ebéd utáni kávézásokból. Mindig érdekes beszélgetést folytattak ilyenkor, főleg ha a keresztanyámék is átjöttek.
  • Hasonló az Andrea helyzetéhez. Viszont nem a kortársaihoz, hanem a családjához akart kapcsolódni. Ritkább eset.
  • És te Edit?
  • Én sem kávézom. Sajnos láttam, hogy mit tesz az alkohol és a dohányzás. Semmi olyan nem akarok csinálni, ami függőséget okoz. – Jelentette ki határozottan.
  • Szóval Editnél egy tudati KötElem A veszteségei miatt teljesen elhatárolódik. – Mondta Brúnó. - Ha meg akarunk szüntetni egy függőséget, azaz le akarunk szokni valamiről, elsőként fontos, hogy tudatosítsuk, hogy milyen érzelmi, kapcsolódási, közösségi megéléshez köti az agyunk a függőség tárgyát. – Tette hozzá.

Grace

Kövesd Brúnót!

Lélek és kultúra

Grace Spirituális Stúdió 

grace.spiritualis.studio@gmail.com

Belső Megélések Rendszere